דיאטת דוקאן

דיאטת דוקאן

דיאטת דוקאן היא דיאטה מהירה. לכן דיאטת דוקאן תגרום הרזיה של כמה קילוגרמים כבר בשבוע הראשון? אבל באיזה מחיר? דיאטת דוקאן מגבילה מאד, והתפריט שלה אינו מאוזן.

דיאטת דוקאןדיאטה מהירה נהגתה על ידי ד"ר פייר דוקאן הצרפתי-יהודי, יליד אלג'יר. בשנת 1975, דוקאן היה רופא כללי שהוא נתקל לראשונה במקרה של השמנת יתר. בזמנו, היה מקובל לטפל בהשמנת יתר בעזרת ארוחות קטנות וספירת קלוריות נמוכה. דוקאן החליט לחפש אלטרנטיבות לשיטה המקובלת למלחמה בהשמנה והחל לפתח את תוכנית הדיאטה שלו, לה הוא קרא 'דיאטת דוקאן'.

דוקאן פרסם את מחקרו בשנת 2000 בספרו על 'דיאטת דוקאן'. הדיאטה החלה לצבור פופולריות ב-2011 בעקבות כתבה אודות קייט מידלטון והדיאטה שעשתה לפני החתונה המלכותית.

דיאטת דוקאן היא דיאטה דלת פחמימות, דלת שומן ועשירת חלבונים. מילות המפתח הן "חלבונים טהורים", כמו סוגי בשר שונים ללא שומן, דגים ומאכלי ים, עוף והודו, ביצים ומוצרי חלב דלי שומן.

דיאטת דוקאן – דיאטה בהתאמה אישית

דוקאן ביסס את הדיאטה כך שתהיה מותאמת אישית וחילק אותה לארבעה שלבים:

שלב ראשון – שלב ההתקפה – attack phase
שלב שני – שלב השיוט – cruise phase
שלב שלישי – שלב הביסוס – consolidation phase
שלב רביעי – שלב ההתייצבות – stabilization phase
ניתן לחשב את המשקל הנוכחי שלכם, את משקל היעד ואת משך הימים בכל שלב ושלב בדיאטת דוקאן לגמרי בחינם באתר הזה (באנגלית). האתר ייספק לכם גרף התקדמות צבעוני עם תאריכים ותיאור השלבים השונים בדיאטה, מהמשקל הנוכחי ועד למשקל היעד.

סיבים תזונתיים, כגון סובין החיטה, ידועים בחשיבותם הרבה בתזונה היומית המומלצת. מחקרים הראו כי הסיבים עוזרים לשמור על משקל תקין, בשל תחושת השובע שהם מעניקים, מסייעים בשמירת רמת סוכר נאותה בדם, עוזרים לפעילות מערכת העיכול ועוד.

להעשרת תזונה בסיבים תזונתיים ניתן להוסיף כפית או שניים של סובין חיטה ליוגורט, גבינה או סלט. לסובין חיטה יש מעט מאד שומן רווי, כולסטרול וסודיום. בנוסף, סובין חיטה הוא מקור טוב לפרוטאין, ניאצין, ויטמין B6, ברזל ומגנזיום.

סובין שיבולת שועל נחשב למקור טוב לפחמימות מורכבות ובעל ערכי חלבון גבוהים מאוד בהשוואה למשפחת הדגנים. ב-100 גרם סובין שיבולת שועל (ככוס) יש 17.3 חלבון, 7 גרם שומן (מתוכו 1.3 גרם שומן רווי), 246 קלוריות, 50.8 גרם פחמימות, 15.4 סיבים, 58 גרם סידן ו-0 גרם כולסטרול.

סובין שיבולת שועל הוא למעשה קליפת הגרעין של שיבולת השועל. בין סיביה המסיסים נמצא גם בטא גלוקן, שהתגלה כיעיל בהורדת רמות הכולסטרול בדם ובשיפור תפקוד המערכת החיסונית. הערך הקלורי של סובין שיבולת שועל נמוך הרבה יותר מזה של שיבולת שועל מלאה (246 קלוריות לעומת 389) וכמות הסיבים גדולה יותר.

כיצד פועל הסובין?

כשהסובין עובר דרך הגוף, הסיבים התזונתיים מאיצים את תהליך סילוק הפסולת מהגוף. הסיבים המסיסים בסובין שיבולת שועל נקשרים עם חומרים במעי, אשר אחראי להסרת כולסטרול מהגוף. סיבים כמו סובין הם חשובים גם בסיוע על שמירת משקל, כי מזונות עשירים בסיבים נוטים להיות בעלי ערך קלורי נמוך. כמו כן, מזונות עשירים בסיבים יסייעו לך לאכול לאט יותר, כי הם לוקחים יותר זמן ללעיסה ובגלל הכמות הגדולה שלהם, לעזור לך להרגיש שבע מהר יותר.

יתרונות

גם סובין חיטה וסובין שיבולת שועל עוזרים לשמור על מערכת עיכול על ידי מניעת עצירות ומחלות המעי כגון טחורים, תסמונת המעי הרגיז ודיברטיקוליטיס. סובין שיבולת שועל עוזר לשמור על רמות סוכר בדם נורמלי, דבר העשוי לעזור למנוע ההתפתחות של מחלות לב וסוכרת.

אזהרה

סובין חיטה וסובין שיבולת שועל היא דרך טובה להגיע למשקל היעד המומלץ. אך צריכה מרובה של סובין חיטה, יכולה לגרום להתכווצויות, שלשול, נפיחות וחסימה של המעיים וגז. הגדל את כמות הסיבים בארוחה בהדרגה והקפד לשתות הרבה מים כל הזמן.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s