מהי דיאטה מאוזנת?

מהי דיאטה מהי דיאטה מאוזנת?
מהי דיאטה מהי דיאטה מאוזנת? תזונה מאוזנת פירושו בחירה במגוון רחב של מזונות ומשקאות מכל קבוצות המזון. זה גם אומר לאכול דברים מסוימים במתינות רוויה שומן טרנס כלומר כולסטרול סוכר, מלח, שומן,,, מעודן ואלכוהול.המטרה היא לקחת בחומרים מזינים דרוש לך לבריאות ברמות המומלצות.

היכן להתחיל, שתי דוגמאות לדפוס אכילה מאוזן הן מדריך USDA המזון בMyPyramid.gov וגישות התזונתיות לטיפול ביתר לחץ הדם (דיאטת DASH).

שני דפוסי אכילה להדגיש פרות, ירקות ודגנים מלאים, כמו גם מוצרי חלב דלי או ללא שומן, וחלבונים מן החי רזים. דגים מומלצים לפחות פעמים בשבוע, קטניות, אגוזים וזרעים לעידוד, ושומנים בלתי רוויים הם תמיד את השומנים של בחירה – כמו שמן זית.

מה עם קלוריות?

התזונה המאוזנת שלך חייבת להיות מתוכננת ברמת הקלוריות שלך, וגודל מנה הוא מפתח. אתה רוצה לקבל את רוב החומרים מזינים לקלוריות על ידי בחירת מזון עם צפיפות גבוהה מזינה. מזונות עשירים בחומרים מזינים מספקים כמויות ניכרות של ויטמינים ומינרלים ויחסית מעט קלוריות, כמו פרות וירקות טריים, בשר ודגים רזים, ודגנים מלאים וקטניות. מזונות צפופים תזונתיים נמוכים יש כמה ויטמינים אבל הרבה קלוריות, כגון ממתקים, סודה, סופגניות וטבעות בצל.

ארוחות לדוגמה

ארוחת צהריים גבוהה עשירה בחומרים מזין הייתה נראית בערך כך:

2 פרוסות לחם מחיטה מלאה
הודו מעדנייה
פלפל אדום קלוי 1 פרוסה
חסה
1 כפית מיונז
גזר גמדים
חומוס
8 גרם חלב דל שומן
ארוחת צהריים נמוכות עשירה בחומרים מזין הייתה נראית בערך כך:

אחד בשר בקר טחון קציצה
שתי לחמניות ההמבורגר
חסה
1 הכף מיונז
גבינת 1 פרוסה אמריקנית
סדר של צ'יפס, מטוגן בשמן בוטנים
סודה סדירה גדולה
ממתק
דעו את עצמך

מה שחשוב באמת, אם כי, הוא לדעת את עצמך. אתה צריך לעשות בחירות אכילה אחראיות בהקשר של ההעדפות וסגנון החיים שלך. מה הן המטרות שלך? איזה קבוצות מזון אתה רוצה לאכול? איזה קבוצות מזון חסרות לך? האם אתה אוכל יותר מדי סוכר, מלח ואוכל מטוגן? אילו מזונות התורמים ומה מזונות שאתם יכולים לאכול במקום?מוקד השליטה מוטל בתוכך לתכנן תכנית האכילה הטובה ביותר עבורך. אכילה בריאה דורשת תכנון ותרגול. לשמור על שיווי משקל שלך.

בשונה דעת

הנחיות תזונה ממליצות לאכול מגוון רחב של מזונות. אבל, יש אסכולה שמגוון אכילה של מזונות מוביל לאכילת יתר. יש "הנטייה להישאר רעב יותר ואוכל יותר מזון כאשר טעמים מגוונים ומשתנים כל זמן", לדברי ד"ר דוד כץ, שטוען שאנחנו "להתמלא בפחות קלוריות כאשר מגוון טעם נשלט". ראית את העיקרון הזה בפעולה כאשר אתה חוזר הביתה עם מטען של מצרכים. אתה לא רוצה לטעום מהמגוון הרחב של מזונות טעימים?

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s