דיאטה מהירה

למה אני בדיאטה המהירה?
דיאטות צום הן כל הזעם. יו יו – ונראה שזה עובד. אבל כמה זמן זה יימשך? הכוונה לדיאטה מהירה
אני לא עושה דיאטת סדרתי, או כל סוג של דיטר, אבל אני מתעניין במה שאנחנו אוכלים, איך אנחנו אוכלים, ואיך זה משפיע על הבריאות שלנו. לפעמים אני חושב, בקוצר הרוח גוברת, שזה כל כך ברור עקוב מדם. מיכאל אבקה יש את זה די יפה בספרו בהגנת מזון: "לאכול מזון, לא יותר מדי, בעיקר צמחים." חמישה ימים הם הממשלה, בנוסח ולא מתנשא מזה – והמצער נכשל להדגיש עד כמה זה חשוב שרוב הצמחים האלה מבושלים טריים בכל צורתם הטבעית (או עוד יותר טוב, אכל גלם).

אני לא יכול לטעון שקרקע גבוהה מדי כאן. בתחילת השנה, כמו כל כך הרבה, שאני צרכתי הרבה בשר מדי, גבינה, שמנת, סוכר ואלכוהול בדרך. ולמרות גינה שופעת כרוב ניצנים, סלטים כרוב והחורף, ומשלוח שבועי של תפוחים אורגניים, תפוזים, קלמנטינות ובננות, אני יודע שאני לא אוכל מספיק פרות וירקות כדי לקזז את הגרגרנות. וכך אני כבר מלטף את הבטן לא היה לי לפני כמה שבועות, ותוהה מה לעשות בקשר לזה.

אבל עכשיו אני מוצא את עצמי מוקסם, בפעם הראשונה אי פעם, באמת, על ידי דיאטה חדשה. הדיאטה המהירה, על ידי מייקל המוזל ומימי ספנסר, עושה הבטחה משכנעת שעם צום רגיל (שהם מציעים שני ימים מתוך שבעה) תאבד מהר במשקל, ואילו בימים שאינם מהר אתה יכול להמשיך לאכול (וחשוב מכך , שתייה) מה שאתה רוצה.

זו אינה הפעם הראשונה שניסיתי להשיל כמה קילוגרמים. קודם, ניסיונות מוצלחים לא הודרכו על ידי ספרים, או כל צורה של ספירת קלוריות, אלא על ידי שגזר על עצמו תקופה של התנזרות משני הדברים שאני יודע לשים עליי קילוגרמים – האלכוהול ומוצרי חלב. הם גם שני דברים שאני לא מתכנן להימנע מהטווח ארוך יותר – כך שזה לא באמת גישה בת קיימא לשמירה לקצץ.

אבל הדיאטה מהירה אומרת שאני יכול להמשיך ומורח חמאה על הלחם, גבינת חמאתי שלי, ומרים את הכוס שלי – לפחות לחמישה ימים בשבוע. זה גם מבטיח הרבה יותר מירידה במשקל בלבד. זה יהיה להפחית את הכולסטרול הרע שלי, להגן עליי מפני סרטן ואף לחדד את דעתי. זה די הרבה כי אני מבטיח חיים ארוכים יותר, ובריא יותר. ככל שמתקרב מחצית המאה שלי, זה די הצעה קופצנית. אז בואו ניקח את זה ברצינות לרגע.

הסיבה שאנחנו בבץ כזה עם מזון היא אבולוציה, התקדמות. אנחנו כבר לא להילחם על הארוחות שלנו. אנחנו אפילו לא צריכים לשרוף כמה קלוריות רכישה הבאה. המזונות בעלי האנרגיה גבוהה שהיו בעבר כגון פרס שהיינו לסכן את חייהם ובשלמות גופם נמצאים כעת בהישג יד כל זמן. אנחנו יכולים סוכר ושומן האליטה חברתי ללא מאמץ. אז כל דיאטה המתיימרת להציע פתרון למשבר שלנו צריך להיות הגיוני אבולוציונית. אם אני עומד לכתוב ספר דיאטה (אני לא), אני הייתי קורא לזה דיאטת Bonobo, והייתי ממליץ שכולנו יושבים בקבוצות משפחתיות מורחבות, לכמה שעות בכל יום, לאכול ערימה גדולה של משהו טוב: תפוחי יום אחד, אגוזי העוף הבא, צולה אולי היום אחרי זה. זה לא היית יכול לתפוס עליה, מה? אבל אני חושב שזה יהיה קול.

רב מהבעיות שאנו נותנים את עצם דרך גזע התזונה המודרנית מההרגל הפגום מיסודו של הערמה הרבה מרכיבים שונים, שאינם קשורים לצלחת ולצונם במהירות גבוהה. בשר, חיטה וגבינה (המבורגר) – ברור נמהרת. שוקולד, סוכר, חמאה, קמח (בראוני) – טעים מאוד, אבל שפוי. ארוחות המורכבות אלה, לעתים קרובות מדי דבוקים יחד עם מוצרים מסונתזים גופנו אפילו לא מזהה אותו כמזון, תתקרשו ולהירקב בבטן שלנו, נותן לנו דרגות שונות של בחילות, חומצת ריפלוקס, gaseousness והתכווצות שרירים, ודוחפות את מערכות העיכול שלנו הלחוצות גבול מוחלט. לא פלא שאנו נפיחות כמו לווייתנים מתים ונופל ומתות כמו זבובים.

כמובן, אני מבין שכל הספרים שלי ותוכניות טלביזיה הם בעיקר לשותפה עם גישה הרסנית זו לאכילה. אני רוצה לחשוב שאני בסופו של דבר הבריא יותר, הטבעי יותר של הספקטרום – למעשה, הכבוד העצמי המקצועי שלי מבוסס על זה. אבל אני חושב שזה יהיה חכם לא להכיר בכך שגם "דיאטת ריבר הקוטג'" – העשירה כפי שהוא צריך להיות בירקות ופרות טריים – פתוחה לניצול לרעה. ואני צריך לדעת, אני לא אתעלל בו מספיק פעמים. העובדה היא שגם אלה מאתנו שיודעים בדיוק מה תזונה נבונה ומאופקת ובריאה נראית עדיין נאבקים כדי לשמור לאחד חלק גדול מהזמן. כמעט אף אחד על פני כדור הארץ אוכל לבריאות אופטימלית. התיעוש של מזון הוא כעת בכל העולם, ואפילו התרבויות קולינריות כביכול הבריאות מאבדות את דרכם. האם אתה יודע שאיטליה עכשיו יש בעיית ההשמנה הגדולה ביותר באירופה, או שחוות סין יותר חזיר אינטנסיבי יותר משאר העולם גם יחד? הרגלי האכילה הרעים לנו נרכש הנם זנים רחבים, והם לא עומדים להיעלם.

זה מה שמרתק על צום. נראה להציע דרך אפשרית מהמבוי סתום קולינרית הטרגי מוצא זו – לבריאות אדם, לפחות, אם לא לייצור מזון העולמי. להרעיב את עצמך פעם בכמה זמן, כפי שעשו אבות אבותינו במשך מ'שנים, מכורח הנסיבות, ומערכת עיכול של הגוף ושלך להיכנס להתאושש ולתקן מצב, והוליד שורה השלמה של יתרונות פיסיים.

יכולת זו דיאטה, והידיעה שעומד בבסיסו, לרתום להשפעה אמיתית על בריאות העולמית ומגיפת ההשמנה? באופן עקרוני, התשובה הייתה נראית שכן. (למרות שזה לא יהיה פופולרי בקרב הסופרמרקטים, נכון? תאר לעצמכם אם כולנו התחלנו קניות במשך שבוע אוכל חמישה ימים. זה יהיה יותר מ 25% מהמחזור של טסקו ירד לטמיון.)

אבל זה רק אפשרות אחת. אנחנו יודעים שיש לאחרים. אז מה יותר קל, סופו של דבר? שכנוע, לחנך או לאלץ אזרחינו כדי לצמצם את מזונות שומניים, ממותקים, מעובדים ולאכול המון פרות וירקות טריים יותר? או שתגרום לו לאכול שום דבר במשך כמה ימים בשבוע? המחברים של הדיאטה המהירה מהמרים על האפשרות השנייה, כמובן. ותחושת הבטן הראשונית שלי תהיה איתם.

אבל היבט אחד של הספר ולא מערער את אמונתו. היתרונות הברורים הם אמרו לבוא מצום ניכר, ודי מאתגרים, אורכים של זמן – שתיים, שלושה או ארבעה ימים, אפילו ללא קלוריות בכלל (אבל הרבה מים, וחיוני). הם ממהרים להכיר (ומוזלים יודע מ- גינאה קיצן העצמי שלו), כי זה פשוט לא מעשי.

אז הם כבר גבשו את הגישה של שני ימים לא רצופים מתוך שבעה, שבו צריכת קלוריות מופחתת של 500 קלוריות (לנשים) או 600 (גברים), שצולמו כשתי ארוחות, מקבלת אותך בתקופה המהירה שלך. אז יום צום יאפשר לי ארוחת בוקר 250-קלוריות וארוחה 350-קלוריות, נותן לי, ביעילות, 36 שעות מחולקות לשלוש תקופות של 12 שעות ללא מזון, פעמים בשבוע. המחברים אומרים התקופות קצרות האלה הן עדיין יעילות תקופות של צום, ואין לי סיבה שלא להאמין להם. עד כה כל כך טוב.

אבל אז יש להם לנענע. לאחר שגרם למקרה ממש משכנע לתקופות רגילות מזון חופשיות של לפחות 12 שעות או יותר, ספנסר אומר לנו שזה בסדר לרמות קצת. כששביתת הרעב, כפי שהם יהיו לסירוגין ביום הצום שלך, מותר כנראה לכרסם כמה מקלות גזר, או ללעוס תפוח. מצטער, מימי, אני לא משוכנע. אין ספק שכל חטיפים בכלל הולכים לדרך תהליכי עיכול שיפגעו במידה מסוימת את היתרונות המוכחים של צום? ופתאום זה בסכנה להפוך ספר שמייעץ לך לא לשני ימי צום בשבוע, אבל לתזונת ימים בשבוע. וזה רעיון הרבה פחות קיצוני, עם הרבה פחות הפוטנציאל להגיע ולשנות את העולם.

החשש שלי הוא שההתנודדות של המחברים, שלא ביודעין, מגיעה ללב הבעיה, זה או כל רעיון רדיקלי על איך אנחנו לשפר את הבריאות שלנו, באמצעות דיאטה, פעילות גופנית או כל אמצעי ידוע אחר. כולן מעורב משמעת עצמית, והצום הוא לא יוצא מן הכלל. אז בצום משמעת מציאותית יותר, נוחה יותר לשליטה? האם אותנו אליו? האם אנחנו יכולים לראות את זה לאורך כל הדרך כדי לקטוף את הפרות בטווח ארוך – כפרטים, כחברה, כאנושות?

כשאני כותב, אני ביום השישי של צומי מאז שהתחלתי ביום הראשון של השנה חדשה. אני מרגיש רזה וחד, ולמרות שהיה לי כמה חרפת הרעב במשך היום, כמה כוסות תה וRooibos השחור ששמרו אותם במפרץ. אני רק במרחק של שעה מארוחת הערב הקלה של פילת הדניס אפוי עם צ'ילי, ג'ינג'ר וסויה, כפית של אורז וסלט עלים גדול, ואני בהחלט מצפה לזה.

אז אני מאמין בצום הדבר הזה, אני באמת רוצה. עם הגרסה בהחלט החטיפים שאינן שלי, אני כבר אבדתי £ 8 כבר, ואני מוצא את כל העניין די מלהיב. אני מרגיש שאני יכול להיות רק חלק ממהפכה בריאותית. אבל האם זה באמת בר קיימא, עבורי או עבור מספר משמעותי של אחרים?

אני יכול לומר בכנות שאני מגבה את עצמי להיות בצום בשנה באופן קבוע מעתה? אני מאוד רוצה שהתשובה תהיה כן. אז אני מסתכל על מכונת חתירת שעון בפינה של חדר משחקים לילדים. תקופה זו בשנה שהלמתי אותו ל8,000 מטרים פעמים בשבוע. זה לא החזיק מעמד מעבר לביצת השוקולד הראשונה.

ד"ר לואיזה Dillner על הדיאטה המהירה

"אני בדיאטה", אומר חבר זולל את העוגה וקרם דבש. זה יכול להיות רק 05:02 – דיאט או מהיר. פופולרי שנעשה על ידי תכנית אופק BBC, לאכול, מהיר ולחיות זמן רב יותר, הוא מבטיח לא רק ירידה במשקל, אך ירידה בסיכון לסרטן ומחלות לב. בעוד צריכת קלוריות רגילה היא 2,000 נשים ול2500 לגברים, חסידי הדיאטה 05:02 אוכלים בדרך כלל במשך חמישה ימים, אך הגבלת קלוריות לכמעט צום הרמות של 500 לנשים ו 600 לגברים בשני ימים האחרים. לא מומלץ לאנשים עם סוכרת, נשים בהריון או אלו עם היסטוריה של הפרעות אכילה (אין ראיות היא מפעילה אנורקסיה, אבל בצום יכול להיות ממכר). תומכים אומרים שזה קל יותר לדבוק מספירת קלוריות יומיות.

עדויות התומכות ביתרונות הבריאותיים של צום הן חזקות רק במחקרים על חולדות, מסתכלים צום בכל יום אחר. ישנם מחקרים מוגבלים בבני אדם הטוען כי הגבלת קלוריות צום או רגילה, גם כאשר כמות קלוריות כללית בשבוע אינה מופחתת, משפר את הבריאות. מחקר ספרדי בשנת 1957 של 120 אנשים מעל גיל 65 מצא את אלו שאכלו דיאטה רגילה (או מעט יותר קלוריות מרגילות) ביום אחד, לסירוגין עם 900 הבאים, היה כמעט מחצית ממספר הימים בבית חולים מאלו בדיאטה הרגילה. מספר מקרי מוות בקבוצת הצום נחצה לשניים, אבל מספרים היו קטנים (13 לעומת 6 בקבוצת הצום).

ביקורת בעיתון האמריקאי לתזונה רפואית מצאה עדויות לבעלי חי הפחתת הסיכון לסוכרת שלהם והורדת כולסטרול ולחץ דם על ידי צום בכל יום אחר, אלא רק עלייה בסוגים טובים של כולסטרול בבני אדם. זה מפחית את משקל בבני אדם – 2.5 ק"ג בשלושה שבועות.

הראיות הרלוונטיות ביותר היא מחקר אקראי של הגבלת קלוריות רגילה לעומת צום (05:02 עם 75% קלוריות פחות בימי צום) ב 107 נשים עם עודף משקל. הוא מצא כי שתי הקבוצות אבדו את אותה כמות של משקל לאחר שישה חודשים (בממוצע 6kg) – בדיוק מתחת 1/3 אבד בין 5% ל 10% ממשקל גופם. שני הקבוצות ראו ירידה בסמני סיכון לסוכרת, מחלות לב וכלי דם וסרטן. 05:02 לא היו קלים יותר לדבוק מרגיל דיאטות קלוריות הגבלה. בסוף המחקר, רק 58% מהקבוצה 5:02 אמרו שהם ימשיכו, לעומת 85% בדיאטה המוגבלת הקבועה. נשים על דיאטת 05:02 גם נוטות יותר לחוש עייף, קר ויש לי כאבי ראש.

מנסה דיאטת 5:02 יכול לעבוד – אין מספיק מחקר כדי לספר לנו. אם לא overfast, אז זה עשוי להיות בטוח, אם אתה הגיוני. שני ימי הצום לא צריכים להיות גב אל גב, ואתה לא צריך לרוץ מרתון באחד מהם. אתה צריך גם להיות מודע לכך שהבטן שלך עשויה רעם בקול רם.

מחשבה אחת על “דיאטה מהירה

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s