דיאטה בהריון

דיאטה בהריון

דיאטה בהריון: הנחיות תזונתיות לתקופת הריון אכלי כמויות קטנות, כדי למנוע עומס על הקיבה ולעסי היטב את המזון כדי להפחית צרבות ובחילות, השכיחות בתקופת ההריון.

נשים שמנות נמצאות בסיכון מוגבר לפתח סוכרת הריונית ומעבירות כמויות גבוהות יותר של סוכר לעוברים שלהן. עודף הסוכר גורם לעובר להפריש יותר אינסולין כדי להכניס סוכר לתוך התאים. התוצאה המיידית היא לידת תינוקות במשקל גבוה ועלייה בסיכון למומים. אותם תינוקות, בטווח הרחוק יותר, גדלים להיות מבוגרים שמנים. הנשים שבין אותם מבוגרים נמצאות בסיכון מוגבר לפתח בעצמן סוכרת הריונית.

דיאטה בהריון והדרישות

הדרישה האנרגטית במהלך ההריון נעה בין 2,500 ל- 2,700 קלוריות ביום לרוב הנשים. אולם יש להתחשב במשקל האם לפני ההריון, בגיל, בקצב העלייה, במשקל ובתאבון כדי לתפור את ההמלצות האישיות לכל אחת.

חומצה פולית חשובה לבניית תאי הגוף וחיונית לחילוף החומרים. היא חיונית במיוחד להתפתחות תקינה של המוח ושאר מערכות הגוף של העובר, שמתפתחים בעיקר בחודשים הראשונים של ההריון, כשנשים רבות עדיין לא מודעות להריונן. לכן המלצות משרד הבריאות הן לקחת תוסף של 400 מיקרוגרם חומצה פולית בגיל הפוריות ובעיקר בשלושת החודשים שלפני ההריון ולהמשיך לפחות בשלושת החודשים הראשונים של ההריון.

ההמלצות לצריכת ברזל מוכפלות במהלך ההריון, מ- 15 מ"ג ל- 30 מ"ג ביום. כיוון שנשים רבות נכנסות להריון עם מאגרים מצומצמים של ברזל, הן בסיכון לפתח אנמיה. אנמיה מחוסר ברזל קשורה בלידה מוקדמת ומשקל לידה נמוך. לכן ההמלצה היא לאכול מזונות עשירים בברזל.

כתוצאה מהגברת היעילות של ספיגת הסידן, דרישות הצריכה של סידן בתקופת הריון לא משתנות – 1,000 מ"ג לנשים בגילאי 19 עד 50 שנים.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s