תזונה ודיאטה להרזיה ובריאות

תזונה ודיאטה לבריאות טובה ולהרזיה נכונה.

באופן כללי מומלץ לאכול מזון אורגני, ללא חומרי ריסוס, ורעלים שונים, כמו כן מומלץ לאכול לפחות פעמיים בשבוע דגים שחיו במים מעיינות קרים, הדגים מכילים ריכוז גבוה של חומצות שומן מסוג אומגה 3. חומצת שומן זאת מסייעת לפעילות המטבולית ולמניעת מחלות מטבוליות, כךהשומן הנ"ל מסייע למניעת טרשת עורקים ומחלות לב וכלי דם.

יש להוסיף ולומר שדגים מכילים חלבון מלא בעל ערך גבוה, והדגים המומלצים הם: סלמון, הרינג, וסרדינים. חומצות שומן מסוג אומגה 3, בעלות השפעה טובה על הפרוסטגלנדינים אשר מקטינים את התגובה הדלקתית בגופנו.

כמו בכל דיאטה בריאה, רצוי לאכול קטניות בעלות אינדקס גליקמי נמוך, כמו: אפונה ועדשים, פולי סויה, יש לומר כי מזונות אלו, אשר מכילים פחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים, גורמים לשיחרור הסוכר לזרם הדם בצורה הדרגתית, כך נקבל אנרגיה ארוכת טווח, ומניעת הצורך בעליות חדות ברמות האינסולין בדם.

כמו כן, יש לומר כי רמות גבוהות של אינסולין בדם, עשויות לגרום או להוביל לבעיות בריאותיות רבות, למשל: סינדרום x, התסמונת שמאפיינת בעליית הנטייה של מחלות לב וכלי דם, השמנת יתר, יתר לחץ דם, רמות שומנים וכולסטרול גבוהים בדם.

כחלק מתזונה בריאה לדיאטה נכונה, מומלץ לאכול שפע של ירקות ופירות טריים, העשירים בגורמי תזונה חשובים כמיקרונוטריאנטים, סיבים תזונתים, קרוטנואידים, ביופלבנואידים, פוליפנולים. כל הרכיבים הנ"ל ועוד הם בעלי פעילות הנוגדת חימצון אשר השומרת על בריאותינו ועשויה למנוע את הליך ההשמנה.

ואם הינכם שואלים, אלו ירקות בעלי אינדקס גליקמי נמוך? התשובה, ירקות המספקים אנרגיה באופן איטי לזרם הדם, לדוגמה: אספרגוס, כרוב, כרובית, תרד, ברוקולי, וכרוב ניצנים, אילו הם ירקות בעלי אינדקס גליקמי הנמוכים ביותר.

כשאנו מחפשים את הפירות המתוקים כדי לספק את הצרכינו למתוקים, הפירות היותר בריאים שמחים יותר מיקרונוטריאנטים, הם: דובדבנים, פירות יער, אפרסקים, אגסים, שזיפים, ותפוחים, הם הפירות הטובים ביותר. ניתן להשיג את חלקם בצורה קפואה בעיקר כשמדובר בפירות יער.

בדיאטה מומלץ לצרוך מזונות ממשפחת המצליבים, לדוגמה: כרוב, כרובית, כרוב ניצנים, ברוקולי, קולורבי, לפת וצנון, אשר מסייעים לגופנו לנטרל רעלים. תה ירוק, כוסברה, ארטישוק, קליפות הדרים, רימונים, ואפילו אבקת קקאו… (אהה כן ללא החלב!).

מומלץ לצרוך בדיאטה לבריאות תקינה, צימחי מרפא כגון: ג'ינגר, רוזמרין וכורכום צמחים אילו מהווים מקור לאנטיאוקסידנטים ונוגדי דלקות, וניתן להוסיפם לתבשילים ומאכלים שונים.

דיאטה עשירה בסיבים תזונתיים תאזן את רמות הסוכר בדם, ועקב כך גם את רמות האינסולין בדם, זאת על ידי האטה בספגת הסוכר לזרם הדם. לסיבים ישנה השפעה טובה על הורדת שומני הדם, לכן מומלץ לנסות להעלות באופן הדרגתי, את צריכת הסיבים התזונתיים המיסים ובלתי מסיסים, לרמות של 30 עד 50 גרם ביום. מזונות יעילים המכילים רמות נאותות של סיבים תזונתיים הם: קטניות, אגוזים, זרעים ,דגנים מלאים, ירקות ופירות…

אני באופן אישי מעדיף לאכול שומן בדיאטה ממקורות של אבוקדו, טחינה וזיתים אך מי שמעדיף להשתמש בשמן, אני ממליץ לו ליצרוך שמן זית כתית מעולה מכבישה קרה.

בדיאטת בריאות טובה, מומלץ שלא לצרוך מוצרי ג׳אנק פוד עובדים, כגון: מזונות המכילים קמח לבן, אשר "ניקו אותו" ממרבית הסיבים התזונתיים, מהויטמינים ומהמינרלים שלו.

 

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s