מיתוסים לירידה במשקל

4 מיתוסים שכדאי לשבור בדרך לירידה במשקל 

    1.      דיאטה זה מרזה. גרעון קלורי מוביל לירידה במשקל.

    דיאטה זה משמין!

    למעשה זה הדבר הכי משמין שאתם יכולים לעשות בכדי לטרפד תהליך של ירידה במשקל. למה? כי דיאטה יוצרת מצב של מחסור. מצב זה מתפרש ע"י המח הקדמון שלנו כבעיה הישרדותית. מטרתו של המח הזה היא להמשיך להתקיים ולכן הוא יעשה הכל כדי לשרוד.

    איך הוא עושה את זה?

    • הגדלת הצריכה האנרגטית (קלורית) שבאה לידי ביטוי בבולמוסי אכילה, קרייבינג למתוק ורעב תמידי.

    • הורדת הבזבוז האנרגטי (קלורי) שמתבטא בהחלשת המטאבוליזם של הגוף.

    אז עכשיו יש לנו יותר חשק לאכול והגוף צורך פחות קלוריות בשביל לחיות…עסקה לא מוצלחת במיוחד…

    2.      קלוריה זה קלוריה.

    אז זהו.. שלא!

    יש הבדל בין הקלוריות שאנו צורכים. אי אפשר להשוות 100 קלוריות שמגיעות מחטיף מטוגן ושמן ל 100 קלוריות שמגיעות מירקות.

    ההבדל גלום במגוון מרכיבים: כמות הסיבים שמכיל המוצר, אופן הבישול שלו, האם מדובר בחלבון/פחמימה/שומן. כמות הויטמינים והמינרלים שיש במוצר.

    לדוגמא: אורז לבן ומלא הם בעלי ערך קלורי זהה, אך האורז המלא מכיל כמות רבה של סיבים אשר גורמים לעיכול איטי יותר, תחושת שובע ארוכה יותר והפרשה מתונה יותר של אינסולין לדם. אינסולין הוא הורמון הרעב. ככל שכמותו בדם גדולה יותר כך נהייה רעבים יותר. המהירות בה המזון מעלה את כמות הסוכר בדם נקרא גם אינדקס גליקמי וככל שהאינדקס הגליקמי נמוך יותר המזון מזין יותר ומשמין פחות.

    בנוסף, האורז המלא עשיר בוויטמין B. מאחר שוויטמינים מקבוצת B  אחראים על המטאבוליזם (חילוף החומרים) והפיכת המזון לאנרגיה הרי שתזונה עשירה בוויטמין B  תקל על הגוף להפוך יותר קלוריות לאנרגיה ופחות לשומן.

    יש אפילו מזונות שהם בעלי ערך קלורי שלילי. מזונות כמו סלרי וכרוב דורשים מהגוף יותר אנרגיה בפירוקם מאשר האנרגיה שהם תורמים ולכן מקדמים מאוד תהליך של הרזיה.

    3.      צריך רק כח רצון.

    גם האדם החזק ביותר, ישבר בשלב מסוים.

    כח הרצון איננו בלתי מוגבל. אם נסתמך רק על כח הרצון הרי שבמוקדם או במאוחר נקרוס.

    4.      השמנה זו הבעיה.

    השמנה זו לא הבעיה. השמנה זה הסימפטום.

    מי שמנסה לטפל בבעיית ההשמנה רוב הסיכויים שיכשל (הסטטיסטיקה מצביעה על כך ש 95% מהאנשים שירדו במשקל עלו הכל בחזרה + אקסטרות).

    חשוב לבדוק ממה נובעת ההשמנה:

    אכילה רגשית

        . האם האוכל מטרתו לתת פיצוי, פינוק, סיפוק מידי ותחושת אושר מהירה?

    עייפות

        . האם האכילה מקורה בצורך של הגוף לאנרגיה זמינה ומידית?

    מחסור בסרוטנין

        . מאוד מאפיין אכילה בשעות הערב והלילה ונובעת מחוסר איזון הורמונאלי ומחסור בסרוטנין שמקורו בפחמימות.

    חוסר איזון בלוטת התריס

        . בלוטת התריס אחראית לווסת את חילוף החומרים. לעיתים הבלוטה נפגעת ואז יש שיבוש הגורם להשמנה או הרזיה ותופעות רבות אחרות.

    דפוסים של התת מודע

        . לעיתים רבות אנו מתנהלים עפ"י דפוסים שרכשנו בגיל צעיר. "תגמרי מהצלחת", "יש רעבים באפריקה" ואמרות כנף אחרות "נתקעות" לנו בראש וגורמות לנו לאכול יותר ממה שאנו צריכים.

    אכילה חברתית

        . תנאי החיים גורמים לנו לצרוך מזון שאינו מתאים לנו, בשעות שאינן נכונות לנו.

    אכילה בשעות לא נכונות

        . בשעות האור חילוף החומרים נמצא בשיאו. צריכה של מרבית הקלוריות במהלך שעות האור תקדם  ירידה במשקל גם ללא שינוי כמות המזון הנצרכת.

    אכילה לא מודעת

      . חוסר ידע בתזונה ובאוכל שנכון לנו לאכול, מביא לאכילת מזון שאינו מתאים לנו, מחליש את הגוף ולעיתים אף מעודד גדילה (כגון צריכת מוצרי חלב אשר מכילים כמות גדולה של הורמוני גדילה וגם מעודדים יצירת הורמוני גדילה אצלנו בגוף.)

    אז איך עושים את זה?

        • קודם כל

    מתחייבים לעשות שינוי

    לא מחר דיאטה, לא חייבת להוריד 10 ק"ג כי יש לי ארוע עוד חודש.

    מבינים שנכנסים לתבנית חשיבה חדשה, מתחייבים לתהליך ומתאזרים בסבלנות.

    שינוי אורח חיים

        . שינוי אמיתי יגיע רק אם תשנו את אורח החיים. תזונה בריאה ממקום של שפע ולא ממקום חוסר.
        • שילוב של

    ספורט

      הוא חיוני לקדם תהליך של ירידה במשקל.

    פעילות גופנית שורפת קלוריות, בונה שריר ובעיקר משפרת את מצב הרוח והדימוי העצמי שחיוניים לתהליך.

    ליווי מקצועי

        . חשוב מאוד להיות מלווה ע"י איש מקצוע אשר יתאים לכם תזונה נכונה, יהווה מסגרת טיפולית ויהיה זמין למקרה הצורך.

    רפואה משלימה

        . שילוב של

    צמחי מרפא ונקודות דיקור

      מקדמים את תהליך ההרזיה, מפחיתים תאבון, משפרים עיכול וחילוף חומרים ותורמים לרגשה טובה יותר.

    לסיכום.

        • אם לא נתייחס

    למקור הבעיה

        אלא רק לסימפטום (ההשמנה), לעולם לא נפתור את הבעיה באמת.
        • יש למצוא

    פתרון אישי

        שמתאים לאופי האדם, לייצר שינוי אמיתי שמתחיל בראש ולא בצלחת.
        • השינוי חייב להפוך

    לדרך חיים

        ולא לדיאטה קצובה בזמן.
        • חשוב לייצר

    שינוי מדיד, איטי והדרגתי

      שלא יכניס את הגוף למצב של סטרס ויאפשר לו לייצר "בזבוז" אנרגטי.
        • כדאי מאוד להעזר

    באיש מקצוע

       כגון נטורופת אשר יעזור לכם ויקדם אתכם לבריאות טובה ומראה חטוב.

    שלכם,

    מאת: רנה שפירא, נטורופתית R.Na  והרבליסטית קלינית. מתמחה בתזונה מבריאה וירידה במשקל.http://www.reneefeelgood.com/#!4-מיתוסים

    להשאיר תגובה

    הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

    הלוגו של WordPress.com

    אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

    תמונת גוגל

    אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

    תמונת Twitter

    אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

    תמונת Facebook

    אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

    מתחבר ל-%s