סוגי דיאטות

סוגי דיאטות = כל הדיאטות

דיאטות אחרי מסיבות רפואיות

בחירות התזונתיות של אנשים מושפעות לעתים חוסר סובלנות או אלרגיה לסוגים מסוימים של מזון. ישנם גם דפוסים תזונתיים שעשויה להיות מומלץ, שנקבעו או מנוהלים על ידי אנשי מקצוע רפואיים לאנשים בעלי צורכים רפואיים מיוחדים.
הדיאטה הטובה ביותר הימור: דיאטה שנועדה לסייע למנוע או להפחית טרשת נפוצה, על ידי הימנעות ממזונות עם סוגים מסוימים של חלבון.
דיאט סרטן המעי הגס: סידן, חלב ושום הם חשבו כדי לסייע במניעת סרטן המעי גס. בשר אדום ובשר מעובד עלול להגביר את הסיכון.
תזונה סוכרתית: מונח גג לדיאטות מומלצות לאנשים עם סוכרת. יש מחלוקת רבה בקהילה המדעית כאל איזה סוג של דיאטה הוא טוב ביותר עבור סובלים.
דיאטת DASH (גישות תזונתיות לטיפול ביתר לחץ הדם): המלצה כי אלו עם לחץ דם גבוה לצרוך כמויות גדולות של פרות, ירקות, חיטה מלאה ומוצרי חלב דלי שומן כחלק מהתזונה שלהם, ולהימנע ממזונות המכילים ממתיקי סוכר, בשר אדום ושומן . מקודם על ידי המחלקה האמריקנית לבריאות ולשירותי אנוש, ארצות הברית ממשלת ארגון.
יסודות תזונה:. תזונה רפואית, נוזל בלבד, שבו חומרים מזינים נוזליים נצרכים על מנת להקל על בליעה
דיאטת אלימינציה: שיטה לזיהוי מזונות שגורמים לתופעות לוואי אדם, על ידי תהליך של אלימינציה.
דיאטה ללא גלוטן: דיאטה אשר תמנע גלוטן החלבון, המצוי בשעורה, שיפון וחיטה. זהו טיפול רפואי למחלת צליאק.
דיאטה ללא גלוטן, קזאין חינם: דיאטה נטולת גלוטן שגם ימנע קזאין, חלבון נפוץ בחלב וגבינה.
דיאטת קטוגנית=ketogenic: תזונה עשירה בשומן, דלה בפחמימות, שבשומן גוף והופך לאנרגיה. שמש כטיפול רפואי לאפילפסיה עקשנית.
דיאטת נוזלים: דיאטת נוזלים בלבד שבנצרכים. יכול להיות מנוהל על ידי רופאי מסיבות רפואיות, כגון לאחר ניתוח מעקף קיבה או למניעת מוות ברעב משביתת רעב.
דיאטת פחמימות ספציפית: דיאטה שנועדה להגביל את צריכת פחמימות מורכבות כגון נמצא בדגנים וסוכרים מורכבים. הוא מקודם כאמצעי להפחתת הסימפטומים של תסמונת מעי רגיז (IBS), קרוהן, קוליטיס, צליאק ואוטיזם.
דיאטות אחרות

דיאטת אלקליין: הימנעות ממזונות חומציים יחסית – מזונות עם רמות ה-pH נמוכות – כגון דגנים, מוצרי חלב, בשר, סוכר, אלכוהול, קפאין ופטריות. חסידים מאמינים דיאטה כזו עשויה להיות יתרונות בריאותיים; מבקרים לשקול את הטיעונים שאין לו בסיס מדעי.
דיאטת סוג דם:. תזונה הבוסס על אמונה כי תזונה של האנשים צריכה לשקף סוגי הדם שלהם
ד"ר חי דיאטה: שפותח על ידי ויליאם הווארד חי בשנת 1920. חלק מזונות לקבוצות נפרדות, ומצביע על כך שחלבונים ופחמימות לא צריכים להיות נצרכים באותה הארוחה.
דיאטה לאכול נקיה: מתמקדת באכילת מזונות ללא חומרים משמרים, ועל ערבוב חלבונים רזים עם פחמימות מורכבות.
סל של פרות וירקות טריים שגדלו בישראל
פיינגולד דיאטה:. דיאטה המנסה להילחם בהיפראקטיביות על ידי הימנעות ממזונות עם תוספים סינטטיים מסוימים וממתיקים
מתאים לדיאטת חיים: היבט התזונתי להתאמה לחיים, ספריו של הארווי ומרילין דיאמונד. ההמלצות שלה כוללות לא משלבים חלבון ופחמימות, לא לשתות מים בזמן ארוחה, והימנעות ממוצרי חלב.
מזון שילוב דיאטה: גישה תזונתית שבו סוגי מזון מסוימים נצרכים במכוון ביחד או בנפרד. לדוגמה, כמה דיאטות לשלוט במשקל מצביעות על כך שחלבונים ופחמימות לא צריכים להיות נצרכים באותה הארוחה.
תוכנית דיאטת ה-F:. תזונה עתירת סיבים, נועד להקל על ירידה במשקל
דיאטת Fruitarian:. דיאטה שבעיקר מורכבות מפרות מבושלים
גרסון טיפול: צורה של רפואה האלטרנטיבית, התזונה היא מלח נמוך, דל שומן וצמחוני, וגם כרוך בנטילת תוספים ספציפיים. הוא פותח על ידי מקס גרסון, שטען שהטיפול יכול לרפא סרטן ומחלות כרוניות, ניווניות. טענות אלה לא הוכחו מבחינה מדעית, והאגודה האמריקנית לסרטן טוענת כי אלמנטים של הטיפול גרמו למחלה ומוות רציני.
דיאטת גרהם: דיאטה צמחונית המקדמת קמח מחיטה מלאה ומעודדות צריך של חומרים מעוררים כמו אלכוהול וקפאין. שפותח על ידי סילבסטר גרהם במאה ה -19.
דיאטת חציר: דיאטת מזון משלב.
דיאטה תזונה עתירה חלבון: דיאטה שבכמויות גבוהות של חלבון נצרכות עם הכוונה של בניית שריר. לא להתבלבל עם דיאטות דלות פחמימות, שבו הכוונה היא לרדת במשקל על ידי הגבלת פחמימות.
דיאטת שאריות גבוהה: דיאטה שבכמויות גבוהות של סיבים תזונתיים שנצרכות. מזונות עשירים בסיבים כוללים פרות מסוימים, ירקות, אגוזים ודגנים.
שיתוף של בשר סוס ים קפוא, בגיל בקרב משפחות Inuit.
האינואיט דיאטה: אנשי Inuit מסורתי לצרוך מזון שדג, ניצוד או נאסף באופן מקומי; בעיקר בשר ודגים .
ג'ני קרייג: תכנית ירידה במשקל מג'ני קרייג, Inc היא כולל ייעוץ במשקל בקרב גורמים אחרים. ההיבט התזונתי כרוך בצריכה של מזון ארוז מראש המיוצר על ידי החברה.

בשר קנגורו בשוק מלכת ויקטוריה במלבורן
דיאטת פחמן נמוכה: צריכת מזון שהופק, שהוכן והועבר עם מינימום של פליטת גזי חממה כרוכה בכך. דוגמה לכך, חקרה בספר דיאט 100-מייל, שבו הכותבים גדלו מזון נצרך בלבד בטווח של 100 קילומטרים של מגוריהם למשך שנה. אנשים שעוקבים אחרי סוג זה של דיאטה הם מכונים לעתים locavores.
דיאטה דלת שומן
דיאטת אינדקס גליקמי נמוכה
דיאטה דלת חלבון
דיאטת נתרן נמוכה
דיאטה דלת גופרית
כמה מרכיבים נפוצים מקרוביוטית
דיאטה מקרוביוטית: דיאטה שבמזון מעובד הוא נמנע. מרכיבים נפוצים כוללים דגנים, קטניות וירקות.
יחידה לטהר: צורה של צום מיצים.
Medifast דיאט: דיאטה לירידה במשקל המבוססת על מזונות הנמכרים על ידי Medifast, Inc
דיאטה תזונת ים תיכונית: תזונה הבוסס על הרגלים של חלק ממדינות אירופה דרומיות. אחד המאפיינים הברורים יותר הוא ששמן זית הוא משמש כמקור העיקרי לשומן.
Montignac דיאטה:. דיאטה לירידה במשקל מתאפיינת בצריכת פחמימות עם אינדקס גליקמי נמוך
דיאטת קלוריות שלילית: תביעה של דיאטות להורדה במשקל רבות שמזונות מסוימים לוקחים יותר קלוריות כדי לעכל ממה שהם מספקים, כגון סלרי. הבסיס לטענה זו שנויה במחלוקת.
אוקינאווה דיאטה: דיאטה דלות קלוריות המבוססת על הרגלי אכילה המסורתיים של אנשים מאיי ריוקיו. Okinawans הם אנשים חיו הארוכים ביותר בעולם.
אומניבור:. האומניבור הצורכת גם צמח ומזון לבעלי חיים מבוססים
דיאטת מזון אורגנית:. תזונה המורכבת רק ממזון שהוא אורגני – זה לא הופק בתשומות מודרניות כגון דשנים כימיים, הנדסה גנטית, קרינה או תוספי מזון
הפליאוליתית דיאטה: האם ניתן להתייחס גם להרגלי אכילה של בני אדם בתקופה הפליאוליתית, או של תוכניות תזונה מודרניות המבוססות על ההרגלים האלה.
כיכר כלא: תחליף לארוחה שמש בכמה בתי כלא בארצות הברית לאסירים שאינם מהימנים להשתמש בסכו"ם. הרכבו משתנה בין מוסדות ומדינות, אבל כתחליף למזון רגיל, זה נועד לתת אסירים עם כל הצרכימים התזונתיים שלהם.
תכנית Pritikin לדיאטה ופעילות גופנית: תזונה המתמקדת בצריכה של מזון מעובד.
foodism גלם: דיאטה, המתרכזת בצריכת מזון לא מבושל ולא מעובד. קשור לעתים קרובות עם דיאטה צמחונית, אם כי חלק מדיאטת מזון גלם צורכת בשר נא.
סקרסדייל דיאטה רפואית
שנגרילה דיאט
הרזית דיאטת העולם
דיאטת פחמימות איטיות
חכם לכל חיים
סונומה דיאטה
SparkPeople דיאטה
סוכר Busters: מתמקד בהגבלת הצריכה של פחמימות מזוקקות, סוכרים ובמיוחד.
סוואנק דיאטה:. מתמקד בהגבלת צריכת השומן רווי
דיאטת הזון: דיאטה שבו אדם מנסה לפצל את צריכת קלוריות מפחמימות, חלבונים ושומנים ב40:30:30 יחס.

כתיבת תגובה