דיאטת אטקינס

דיאטת אטקינס

דיאטת אטקינס, הנקראת הגישה התזונתית אטקינס באופן רשמי, היא דיאטה דלת פחמימות המקודמת על ידי רוברט אטקינס מעבודת מחקר שהוא קרא בעיתון של איגוד הרפואה האמריקאי, שפורסם על ידי ד"ר אלפרד וו פנינגטון, שכותרתו "ירידה במשקל", פורסם בשנת 1958.
אטקינס שמש את המחקר כדי לפתור מצב עודף המשקל שלו. מאוחר יותר הוא הפך לפופולרי את השיטה בסדרה של ספרים, החל מהפכת הדיאטה של ד"ר אטקינס בשנת 1972. בספרו השני, דיאט המהפכה החדשה של ד"ר אטקינס (2002), הוא שונה חלקים מהדיאטה, אבל לא שינתה את המושגים המקוריים.הגרסה העדכנית ביותר של הדיאטה אשר משלבת את החידושים האחרונים במדע נכתבה על ידי ד"ר Phinney, Westman, וVolek.
ניו אטקינס לניו (2010) ספר זה מבוסס על במגוון רחב של מידע שהושג בעשור האחרון אינה מכוסה במהדורות קודמות, כוללים מזונות עשירים.ניו אטקינס לספר מתכונים חדש אתה שוחרר בשנת 2011 על ידי הקולט לספק דיאטה עם מתכונים פשוטים, דלים בפחמימות.

דיאטת אטקינס כרוך צריכה מוגבלת של פחמימות כדי לעבור חילוף החומרים של הגוף מהגלוקוזה כאנרגיה מעל להמרת שומן מאוחסן גוף לאנרגיה. תהליך זה, הנקרא קטוזיס, מתחיל כאשר רמות אינסולין נמוכים; בבני אדם רגיל, אינסולין הוא נמוך ביותר כאשר רמות הגלוקוז בדם נמוכות (בעיקר לפני אכילה). רמות אינסולין גורמות לצמצום lipolysis אשר צורך שומן כדי לייצר גופי קיטון. מצד השני, פחמימות קלוריות (לדוגמה, גלוקוז או עמילן, שהאחרון עשוי משרשרות של גלוקוז) משפיעות על הגוף על ידי גברת רמת סוכר בדם לאחר צריכה. (בטיפול בסוכרת, רמות סוכר בדם משמשות ספירת פחמימות.) סיבים, בשל הנעכלות הנמוכות שלה, מספק מעט או ללא אנרגית מזון ואינו משפיע באופן משמעותי רמות הגלוקוז ואינסולין.
בספריו המוקדמים, כגון דיאטת המהפכה החדשה "ד"ר אטקינס, דיאטת אטקינס העלתה את הטיעון השנוי במחלוקת שהדיאטה דלת הפחמימות מייצרת יתרון מטבולים כי" שריפת השומן לוקח יותר קלוריות ולכן אתה מבזבז יותר קלוריות ". הוא צטט מחקר אחד שבו הוא העריך שיתרון זה להיות 950 קלוריות (4.0 MJ) ליום. מחקר סקירה שפורסם במגזין Lancet  הגיע למסקנה כי לא היה כל יתרון מטבולים כזה ודיאטה פשוט אוכלת פחות קלוריות בגלל השעמום. פרופ Astrup הצהיר, "המונוטוניות והפשטות של הדיאטה יכולות לעכב תיאבון וצריכת מזון".
בספרו האחרון על ידי בני זוג. Westman, Phinney, וVolek, המחברים מציעים רמות אופטימליות של חלבון, שומן וקלוריות והתרחקו מתאורית היתרון מהטבולים.

 

דיאטת אטקינס מגבילה פחמימות "נטו" (גרם פחמימות לעיכול המשפיעים פחות גרם סיבי סוכר בדם). השפעה אחת היא נטייה להקטין את תחילתה של רעב, אולי בגלל משך הזמן ארוך יותר של מערכת עיכול (שומנים וחלבונים להימשך זמן רב יותר לעיכול מאשר פחמימות). מדינות אטקינס בספרו 2002 מהפכת הדיאטה החדשה שרעב הוא סיבת מספר אחת לכך שהדיאטה דלת שומן נכשלה וכי דיאטת אטקינס היא קלה יותר, מפני שאתה מרוצה מחלבון, שומן וסיבים תזונתיים נאות.
פחמימות נטו ניתן לחשב ממקור מזון על ידי הפחתת כהלי סיבים וסוכר (שנראה שיש לו השפעה קטנה יותר על רמות סוכר בדם) [עריכה] מפחמימות בסך הכל.

סוכר אלכוהולי מכיל כ 2 קלוריות לגרם, והאגודה האמריקנית לסוכרת ממליצה לחולי סוכרת לספור כל גרם כחצי גרם פחמימות. פרוקטוז (לדוגמה, כפי שנמצא בממתיקים תעשייתיים רבים) יש ארבע קלוריות לגרם, אבל יש אינדקס גליקמי נמוך מאוד ואינה גורם לייצור אינסולין, כנראה בגלל שתאי β יש רמות נמוכות של GLUT5.

לפטין, הורמון ויסות תיאבון, הוא אך לא גרם לצריכה הבאה של פרוקטוז. זה עשוי ליצור עבור חלק לא מספקת תחושה לאחר צריכה שעשויה לקדם התנהגות מוגזמת שמגיעה לשיאו ברמת הטריגליצרידים בדם מוגבר הנובעת מהמרת פרוקטוז על ידי הכבד.

מזונות מועדפים בכל הקטגוריות הם מזונות מלאים, לא מעובדים עם אינדקס גליקמי נמוך, למרות הגבלות לפחמימות גליקמי נמוכות (אורז שחורים, ירקות וכו ') הן זהות לאלו של פחמימות גליקמי גבוהות (סוכר, לחם לבן). אטקינס Nutritionals, החברה שהוקמה למזונות בשוק אשר עובדים עם דיאטת אטקינס, ממליצה שלא יותר מ 20% מקלוריות אכלו בזמן בדיאטה מגיעים משומן רווי.
הספר 'אטקינס, דיאטת אטקינס סוכרת המהפכה, קובע כי לאנשים שרמת הסוכר הוא גבוה באופן חריג, או שיש להם 2 סוכרת סוג סוכרת, ירידות דיאטת אטקינס או מבטל את הצורך בתרופות לטיפול במצבים אלה. תכנית אטקינס דם סוכר הבקרה (ABSCP) היא גישה אישית לשמירה על משקל וניהול קבוע של גורמי הסיכון לסוכרת ומחלות לב וכלי דם. עם זאת, הגורמים לסוכרת מהסוג 2 נותרו עלומים, ודיאטת אטקינס לא תתקבל בטיפול קונבנציונלי לטיפול בסוכרת.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s